Rumstempererat smör

Idag hade vi en firma hos oss som presenterade sina produkter. Meerwasser  Franziska Teebken hette den, för att det var havsvatten i alla produkterna. Kvinnan som höll i presentationen berättade att alla mineraler som finns i havsvatten har vi även i kroppen, därför är de produkterna bra för alla hudtyper. Hon hade en liiite för lång teorilektion med oss, men sen fick vi göra ansiktsbehandlingar på varandra med produkterna. Ansiktsgelen och peelingen var helt ok, men massagecremen och dagscremen var verkligen katastrofalt feta.
Hela vägen hem från skolan kändes det som mitt ansikte höll på att flyta ner i BH:n och jag såg riktigt hur mitt ansikte glänsde när jag speglade mig i skyltfönstrena på vägen hem (ja, jag speglar mig alltid, överallt, bara det finns en blank yta. Fåfäng? Hell yeah!). Så fort jag kom innanför dörren rusade jag in i badrummet och tvättade av produkterna som kändes som rumstempererat smör. Usch. Den där härligt fräscha känslan man vill uppnå efter ett besök på en skönhetssalong infann sig alltså inte!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0